تاريخچه دانشكده پيرا پزشكي:
در سال 1371 با اخذ مجوز رشته هاي هوشبري ، اتاق عمل و علوم آزمايشگاهي در مقطع كارداني شبانه ، آموزشكده پيراپزشكي خرم آباد فعاليت خود را آغاز كرد. در سال 1373 در دوره روزانه رشته هاي مذكور نيز پذيرش دانشجو صورت گرفت، در سال 1384 اولين دوره ي كارداني مدارك پزشكي و در سال 1385 كارداني فوريت هاي پزشكي به رشته هاي آموزشكده پيراپزشكي اضافه شد. آموزشكده پيراپزشكي در سال 1383 در رتبه بندي كشوري دانشگاه هاي تيپ 3 رتبه اول و در سال 1384 رتبه پنجم را احراز نمود و در سال 1387 دوره هاي روزانه كارشناسي پيوسته هوشبري و اتاق عمل راه اندازي شد و بر اساس نامه شماره 151348/ 16/آ مورخ 87/4/30مقام عالي وزارت متبوع مستند به راي صادره يكصدو هشتاد و هفتمين جلسه مورخ 87/3/25شوراي گسترش دانشگاه هاي علوم پزشكي از آموزشكده به دانشكده پيرا پزشكي ارتقاء يافت . در سال 1388 نيز در رشته هاي فناوري اطلاعات سلامت و تكنولوژي راديولوژي در مقاطع كارشناسي پذيرش دانشجو انجام شد. در سال 1396 رشته علوم آزمايشكاهي از دانشكده پزشكي به اين دانشكده منتقل گرديد.در حال حاضر اين دانشكده در رشته هاي تكنولوژي اتاق عمل و هوشبري و علوم آزمايشگاهي در مقاطع كارشناسي پيوسته و كارشناسي ناپيوسته ، فناوري اطلاعات سلامت و تكنولوژي راديولوژي در مقاطع كارشناسي پيوسته و فوريتهاي پزشكي در مقطع كارداني و كارشناسي ناپيوسته دانشجو مي پذيريد.
رسالت دانشكده
تربيت نيروي انساني آگاه كه با كسب توانايي هاي حرفه اي و بهره مندي از دانش و تكنولوژي روز، خدمات مورد نياز را در بالاترين سطح استاندارد براي حفظ و تامين سطح سلامت بيمار و جامعه ارائه دهند. همچنين ارتقاي سطح دانش پيراپزشكي از طريق فرايند يادگيري دانشجويان، افزايش سطح فعاليت هاي آموزشي و تحقيقاتي و بهره مند ساختن جامعه از نتايج فعاليت هاي آموزشي و تحقيقاتي و خدماتي .
دورنماي دانشكده
ما عزم آن داريم كه رتبه دانشكده پيراپزشكي را به عنوان يكي از موفق ترين و معتبرترين دانشكده هاي پيراپزشكي در زمينه تربيت نيروهاي متعهد و متخصص در كشور ارتقا داده و در توليد علوم و ارائه آموزشهاي تخصصي، كاربردي ، حرفه اي و مهارتي، كيفيت، خلاقيت و مسئوليت را اصل قرار دهيم.
ارزشهاي دانشكده
دانشكده پيراپزشكي در راستاي تحقق رسالت خويش خود را متعهد به حفظ ارزشهاي ذيل مي داند:
1- دانش محوري
2- نو آوري در ارائه خدمات آموزشي و پژوهشي
3- حفظ موازين و ارزشهاي اخلاقي و اسلامي
4- حفاظت از كرامت انساني
5- رعايت نظم و انضباط در عرصه خدمات آموزشي و پژوهشي
6- عدالت محوري در برخورد با دانشجويان و ارائه خدمات
7- هماهنگي و انسجام در انجام وظائف
8- استمرار در بهبود كيفيت آموزش و پژوهش
گروه هاي آموزشي
1. تكنولوژي اتاق عمل و فوريت هاي پزشكي
2. پرتو شناسي
3. فناوري اطلاعات سلامت
4. هوشبري
5. علوم آزمايشگاهي