تاريخچه
كتابخانه دانشگاه پيراپزشكي گلدشت در سال 1386 با داشتن 198 نسخه كتاب فارسي و 121 نسخه كتاب لاتين در ساختمان دانشكده بهداشت شروع به كار نموده است.
اين كتابخانه با افزايش تعداد مراجعين و كمبود فضا براي نگهداري كتابهاي مورد نياز و ارائه خدمات به مراجعين در اسفند 1393 به ساختمان جديد در مساحتي بالغ بر 300 متر مربع در طبقه اول ساختمان دانشكده انتقال يافت و به دانشجويان و اعضاي هيات علمي و پرسنل خدمات ارائه مي دهد.
اهداف
1. كمك به ارتقاء سطح كيفي آموزش و پژوهش دانشكده
2. ارائه خدمات عضويت، امانت و تسويه حساب اعضا
3. شناخت و فراهم نمودن نيازهاي اطلاعاتي جامعه كتابخانه با توجه به برنامه ها و نيازهاي رشته هاي آموزشي دانشكده
4. وجين منابع و بروز نمودن كتابهاي موجود در كتابخانه دانشكده
5. تهيه محتوا و روزآمد سازي وب سايت كتابخانه دانشكده
6. راهنمايي و آموزش كاربران در بازيابي و استفاده از منابع اطلاعاتي
جامعه استفاده كننده
· اعضاي هيات علمي دانشگاه
· دانشجويان دانشگاه در تمام مقاطع كارداني، كارشناسي و تحصيلات تكميلي
· كليه ي كاركنان دانشگاه
· مدرسين حق التدريس
مراحل عضويت
1 . مراجعه به سايت http://lib.lums.ac.ir
2 . كليك روي گزينه " ثبت نام برخط در كتابخانه "
3 . كليك روي گزينه " با شرايط و ضوابط موافقم"
4. تكميل فرم اطلاعات فردي و پايگاه عضويت
5. بارگذاري مدارك(اسكن عكس، صفحه اول شناسنامه، پشت و روي كارت ملي، كارت دانشجويي براي دانشجويان و حكم كارگزيني براي كاركنان و هيئت علمي)
6 . ثبت نهايي و دريافت كد رهگيري
7. به همراه داشتن اصل كارت دانشجويي/اصل حكم كارگزيني در اولين مراجعه خود به كتابخانه ،جهت تاييد نهايي عضويت و تحويل گرفتن كارت عضويت باركددار
تبصره: هر شخص واجد شرايط با توجه به تحت وب بودن نرم افزار فقط در يكي از كتابخانه هاي دانشگاه مي تواند عضو شود و با همان عضويت از خدمات كليه كتابخانه هاي دانشگاه مي تواند بهره مند شود.
مدت عضويت
1 . مدت عضويت دانشجويان تا پايان مدت اعتبار كارت دانشجويي آنها مي باشد.
2 . عضويت اعضاي هيئت علمي و كاركنان دانشگاه تا پايان دوره اشتغال آنها در دانشگاه معتبر است.
شرايط امانت
1 . هر عضو از هر مدرك فقط يك عنوان ميتواند امانت بگيرد.(دو نسخه از يك عنوان امانت داده نميشود)
2. كليه اعضا در صورت رزرو نبودن منابع به امانت برده شده و نداشتن متقاضي ميتوانند تا يك دوره ديگر نيز آنها را تمديد كنند.
3. مدت زمان امانت و تعداد منابع امانتي بر حسب شرايط و با تشخيص كتابدار امانت قابل تغيير است.
4. امانت به دانشجويان دانشكده هاي ديگر دانشگاه با توجه به شرايط و با تشخيص كتابدار امانت امكان پذير است.
5. هرگاه فردي بدون رعايت مقررات مربوط به امانت اقدام به خارج نمودن منابع از كتابخانه نمايد براي اولين بار اخطار كتبي و در صورت تكرار از كليه خدمات كتابخانه هاي دانشگاه محروم ميشود. دانشجويان نيز به عنوان متخلف به كميته انظباطيدانشگاه معرفي خواهند شد.
6. امانت منابع به دانشجويان دانشگاه غير، با توجه به شرايط و تشخيص كتابدار امكان پذير است.
جريمه ديركرد، پارگي، مفقود شدن و يا هر نوع آسيب به منبع
• عضو موظف است راس تاريخ تعيين شده، منابع را به كتابخانه بازگرداند.
• درصورتي كه منبع در تاريخ مقرر به كتابخانه عودت داده نشود، براي هر روز تاخير جريمه برابر تعرفه هاي اعلام شده در آغاز هر سال در نظر گرفته ميشود.
• در صورت پارگي، مفقودي و يا هرنوع آسيب منبع، عضو بايد جديدترين نسخه از همان منبع را در اسرع وقت تهيه نمايد.
• در صورتي كه عضو نتواند عين منبع مفقودي يا آسيب ديده را تهيه كند، وي ملزم به جبران خسارت بر اساس نظر مسئول كتابخانه ميباشد:
1. شبيه كتاب خريداري شود.
2. برابر قيمت جديدترين نسخه آن، از منابع ديگر با نظر كتابدار تهيه شود.
تسويه حساب
كليه ي اعضا موظف اند پس از فراغت از تحصيل، انصرافي، انتقال، مرخصي تحصيلي، اتمام دوره همكاري، قطع رابطه استخدامي به هر دليل، بازنشستگي برگه تسويه حساب با كتابخانه را جهت تاييد و مهر و امضا تحويل نمايند.
تبصره1: كليه دانشجويان اعم از عضو و غيرعضو در كليه رشته ها و مقاطع مختلف كه پايان نامه دارند جهت تاييديه برگه تسويه يك نسخه چاپي و يك نسخه الكترونيكي از پايان نامه خود را به كتابخانه مركزي و همچنين يك نسخه چاپي و يك نسخه الكترونيكي به كتابخانه دانشكده محل تحصيل تحويل دهند.
تبصره2: فرمت چكيده پايان نامه بصورت فايل word باشد.
تبصره3 : برگه تسويه حساب فقط براي اعضايي تاييد و مهر مي شود كه هيچ يك از منابع كتابخانه نزد ايشان نباشد.